Ερωτήσεις & Απαντήσεις

Παρακάτω θα βρείτε μία λίστα με τις πιο συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις που μας έχουν θέσει οι πελάτες μας. Η λίστα αυτή ανανεώνεται σε συχνά διαστήματα 

Σε φορείς του ιδιωτικού τομέα που απασχολούν πενήντα (50) ή περισσότερους εργαζομένους, ανεξάρτητα από τη φύση των δραστηριοτήτων τους και τη διάρκεια της απασχόλησης εκάστου των εργαζομένων εντός του έτους.

Σε φορείς του ιδιωτικού τομέα που δραστηριοποιούνται στους τομείς χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, προϊόντων και αγορών, μεταφορών και περιβάλλοντος, καθώς και οι φορείς που λειτουργούν βάσει απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, ή των οποίων οι δραστηριότητες δύνανται από τη φύση τους να προκαλέσουν κίνδυνο για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, υποχρεούνται να ορίσουν Υ.Π.Π.Α., ανεξάρτητα από τον αριθμό εργαζομένων που απασχολούν.

Σε φορείς του δημόσιου τομέα που απασχολούν από πενήντα (50) υπαλλήλους και άνω.

Οι επιχειρήσεις που εμπίπτουν στον νόμο θα πρέπει να δημιουργήσουν όλα τα απαραίτητα κανάλια για καταγγελίες στο πλαίσιο του Ν. 4990/2022. 

Ανάμεσα στα κανάλια αυτά υπάρχει και η δυνατότητα εγκατάστασης μίας πλατφόρμας ανώνυμων καταγγελιών, όπως το TalkNow.

Επιπλέον θα πρέπει να ορίσουν ΥΠΠΑ (Υπεύθυνο Παραλαβής  & Παρακολούθησης Αναφορών), ο οποίος μπορεί να είναι υπάλληλος της επιχείρησης ή εξωτερικός συνεργάτης.

Η ανωνυμοποίηση στο TalkNow εξασφαλίζεται στην κρυπτογράφηση όλης της πλατφόρμας, στην κρυπτογράφηση του αρχείου της βάσης δεδομένων και φυσικά στο ότι ο χρήστης δεν εισάγει πουθενά τα προσωπικά του στοιχεία. Ούτε καν το email για την μετέπειτα επικοινωνία.

Η μετέπειτα επικοινωνία γίνεται με βάση ενός 16ψήφιου μοναδικού αριθμού που αντιστοιχεί στην καταγγελία. Αν ο αριθμός αυτός χαθεί, δεν υπάρχει τρόπος ανάκτησής του και συνεπώς η επικοινωνία δεν θα είναι πλέον εφικτή.

Τις καταγγελίες μπορεί να δει ΜΟΝΟ ο εξουσιοδοτημένος από την επιχείρηση, Υπεύθυνος Παραλαβής & Παρακολούθησης Αναφορών (ΥΠΠΑ). Ακόμα και οι τεχνικοί της πλατφόρμας  Talk Now δεν έχουν πρόσβαση στις καταγγελίες, αφού αυτές βρίσκονται κρυπτογραφημένες στη βάση δεδομένων και ο μόνος που μπορεί να τις αποκρυπτογραφήσει είναι ο ΥΠΠΑ.  

Τα δεδομένα των καταγγελιών γράφονται σε αρχείο βάσης δεδομένων το οποίο είναι κρυπτογραφημένο. Το αρχείο αυτό αποκρυπτογραφείται μόνο από τον ρόλο του ΥΠΠΑ.

Η κρυπτογράφηση των δεδομένων γίνεται για να διασφαλιστεί η ανωνυμία του καταγγέλλοντος. Μόνο αν ο καταγγέλλων επιλέξει, μπορεί να κάνει επώνυμη καταγγελία.

Φυσικά. Ενδεικτικά το πλαίσιο του νόμου αναφέρει περιπτώσεις όπως, δημόσιες συμβάσεις, προστασία του περιβάλλοντος, ασφάλεια μεταφορών, δημόσια υγεία, προστασία καταναλωτών κ.ά. Η πλατφόρμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες περιπτώσεις όπως, βία, σεξουαλική παρενόχληση στο χώρο εργασίας, bullying κ.ά. καθώς μπορεί να υποστηρίξει πολλαπλές φόρμες.  

  1. Ο καταγγέλων μπαίνει στην πλατφόρμα και ξεκινάει την αναφορά.
  2. Μέσα από το ερωτηματολόγιο, επιλέγει αν η αναφορά θα είναι επώνυμη ή ανώνυμη.
  3. Με την υποβολή του ερωτηματολογίου, λαμβάνει έναν 16ψήφιο κωδικό. Ο κωδικός αυτός αφορά την ανώνυμη επικοινωνία με τον ΥΠΠΑ.
  4. Ο ΥΠΠΑ ζητάει διευκρινήσεις ή αποδεικτικά (προαιρετικά).
  5. Η επικοινωνία συνεχίζεται μέχρι να στοιχειοθετηθεί πλήρως η αναφορά (προαιρετικά). 
  6. Εφόσον υπάρχουν αρκετά στοιχεία ο ΥΠΠΑ ενημερώνει το αρμόδιο όργανο του φορέα.
  7. Ο καταγγέλων ενημερώνεται από τον ΥΠΠΑ για την εξέλιξη της αναφοράς του.
  8. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, η αναφορά διαγράφεται μέσα στον χρόνο που επιβάλλουν οι σχετικές διατάξεις.

Χρειάζεστε βοήθεια;

Επικοινωνήστε μαζί μας και ένας εξειδικευμένος συνεργάτης μας θα σας λύσει όλες τις απορίες σας.